Complexity Analysis of Tries and Spanning Tree Problems
Analyse von Tries und Spannbäumen
Eckhardt, Bernd Stefan
Fakultät für Informatik
Mayr, Ernst W. (Prof. Dr.)
Mayr, Ernst W. (Prof. Dr.); Kemper, Alfons (Prof., Ph.D.)
DAT Datenverarbeitung, Informatik
Tries, Retrieval Trees, Smoothed Analysis, Mealy-type perturbation functions, edit perturbations, star-like perturbation functions, Additive Tree Spanners, NP hardness, Graph approximating spanning Trees, Centrality Approximating spanning Trees,
Tries, Retrieval Trees, Smoothed Analysis, Mealy-type perturbation functions, Edit-Pertrubationen, stern-ähnliche Stringperturbationsfunktionen, Additive Baumspanner , NP Vollständigkeit, Zentralitäten Approximierende Spannbäume,
In this thesis, we consider two combinatorial problems which are fundamental for many computational tasks, for example in contemporary bioinformatics: in the first part, we investigate how well a given network can be abstracted by its spanning trees. Networks are an important tool for modeling relational data such as metabolic networks and finding good network abstractions is a key ingredient for algorithmic analysis of such networks; in the second part, we perform a smoothed analysis of trie...     »