Large Eddy Simulation of Particle-Laden Flow
Large Eddy Simulation partikelbeladener Strömungen
Gobert, Christian
Fakultät für Bauingenieur- und Vermessungswesen
Manhart, Michael (Prof. Dr. habil.)
Simeon, Bernd (Prof. Dr.); Kuerten, J. G. M. (Prof. Dr.)
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen
Large Eddy Simulation; particle-laden flow; subgrid scale modelling; turbulent dispersion; preferential concentration; interpolation
Large Eddy Simulation; partikelbeladene Strömung; subgrid scale Modellierung; turbulente Dispersion; preferential concentration; Interpolation
This thesis is a contribution to research in the field of Large Eddy Simulation of particle-laden flow with a focus on the effect of unresolved small scale turbulence on suspended particles. The major contributions are (1) a detailed quantification of small scale effects in homogeneous isotropic turbulence up to a Taylor based Reynolds number of 99, (2) assessment of existing models for small scale effects and identification of structural model deficiencies by analytical and numerical means and...     »