Experimental Investigation of Developing Plug and Slug Flows
Experimentelle Untersuchung von Pfropfen- und Schwallströmungen
Carpintero Rogero, Edurne
Fakultät für Maschinenwesen
Sattelmayer, Thomas (Prof. Dr.)
Sattelmayer, Thomas (Prof. Dr.)
ERG Energietechnik, Energiewirtschaft; MTA Technische Mechanik, Technische Thermodynamik, Technische Akustik
Two-phase flow, Plug flow, Slug flow, PIV, Wire-mesh sensor, pipe velocity profile, turbulent velocity profile, Froude number, dispersed bubbles
Zwei-Phasen Strömung, Pfropfenströmung, Schwallströmung, PIV, Gitternetzsensoren, Geschwindigkeitsprofil, turbulentes Geschwindigkeitsprofil, Froude Nummer, disperse Blasen
In this work, particular efforts are devoted to the experimental investigation of developing intermittent flows (plug and slug flows) in horizontal pipes in order to attain a thorough physical understanding of the internal structure of these two-phase flow patterns. Experimental data is acquired with specific attention to the development of stratified and wavy flow regimes to intermittent flow regimes. The distribution of the phases, several relevant flow characteristics and the behaviour of the...     »