Dynamics of Water Bearing Silicate Melts as seen by Quasielastic Neutron Scattering at High Temperature and Pressure
Dynamik in wasserhaltigen Silikatschmelzen untersucht mit quasielastischer Neutronenstreuung bei Hochtemperatur und Druck
Yang, Fan
Fakultät für Physik
Meyer, Andreas (Prof. Dr.)
Pfleiderer, Christian (Prof., Ph.D.)
PHY Physik
silicate melts, water, dynamics, quasielastic neutron scattering, high temperature, high pressure
Silikatschmelzen, Wasser, Dynamik, quasielastische Neutronenstreuung, Hochtemperatur, Hochdruck
A high temperature high pressure pressure cell was built for neutron time-of-flight experiments which provides temperatures up to 1500 K under a pressure up to 200 MPa at the sample position. The sample environment uses a Nb1Zr autoclave with an internal heating setup. The construction of such high temperature pressure cell opens the possibility of direct observation of microscopic water dynamics in hydrous silicate melts under magma chamber conditions on an absolute scale. A contrast variation...     »