Quantitative Reverse Transcription–PCR Assay for Detection of mRNA Encoding Full–Length Human Kallikrein–Related Peptidase 7 (KLK7): Prognostic Relevance of Full–Length KLK7 mRNA Expression in Breast Cancer
Quantitativer Reverse–Transkription–PCR Assay zum Nachweis von humaner full–length kallikrein–related peptidase 7 mRNA (full–length KLK7 mRNA): Prognostische Bedeutung der full–length KLK7 mRNA Expression beim Mammakarzinom
Holzscheiter, Leon
Fakultät für Medizin
Priv.-Doz. Dr. Viktor Magdolen
MED Medizin
The present work describes the development of a quantitative reverse transcription–PCR (QPCR) assay for specific detection of full–length human kallikrein–related peptidase 7 (KLK7) mRNA. Subsequently, KLK7 mRNA expression was analyzed in a subset of 155 breast cancer tissue specimens. The analysis of KLK7 mRNA expression in breast cancer tissues revealed that higher KLK7 expression was associated with a significantly better breast cancer disease outcome. Full–length KLK7 mRNA expression thus ma...     »
Die vorliegende Arbeit beschreibt die Entwicklung eines quantitativen Reverse–Transkription–PCR (QPCR) Assays zum spezifischen Nachweis von humaner full–length kallikrein–related peptidase 7 mRNA (full–length KLK7 mRNA), gefolgt von einer Analyse der full–length KLK7 mRNA Expression in Gewebeproben von 155 Mammakarzinom–Patientinnen. Die Analyse der KLK7 mRNA Expression in Mammakarzinom–Gewebe ergab, dass eine höhere KLK7 Expression mit einem signifikant besseren Krankheitsverlauf einherging. Full–length KLK7 mRNA Expression könnte daher einen neuen prognostischen Marker beim Mammakarzinom darstellen.
17.01.2012