Issue-based Variability Modeling
Thurimella, Anil Kumar
Fakultät für Informatik
Prof. Bruegge
Brügge, Bernd (Prof. Ph.D.)
ALL Allgemeines
product lines, requirements engineering, rationale management
Variability management is a challenging issue in product line requirements engineering. Particular problems include the instantiation of variations for individual products, the long-term evolution of the product line, the rationale representation for variability and the support of issue-based communication between geographically distributed stakeholders. These problems are even more complicated when the product line organization is globally distributed. To address the problems, this disserta...     »
Variabilitätsmanagement stellt im Requirements-Engineering eine besondere Herausforderung für Produktlinien dar. Dabei stehen folgende Problemstellungen im Vordergrund: die Instantiierung von Varianten für spezifische Produkte, die langfristige Entwicklung der Produktlinien, die Darstellung der Argumentation für die Variabilität und die Unterstützung von fallbezogener Kommunikation zwischen räumlich voneinander getrennten Beteiligten. Diese Probleme verstärken sich zusätzlich, wenn die Produktli...     »