Supporting the execution of knowledge intensive processes by means of expert and best-practice mediation
Unterstützung wissensintensiver Prozesse durch Experten- und Best- Practice-Vermittlung
Reich, Jochen
Fakultät für Informatik
Prof. Dr. Schlichter
DAT Datenverarbeitung, Informatik
Especially in the modern service economy enterprises face an increased complexity of processes and the requirement for advanced human knowledge. The relevance of intellectual assets as a success factor of profit and non-profit organizations is widely recognized and stressed in several publications. This thesis investigates and develops means for supporting collaborating users in knowledge intense processes. Focal points of support are provision of expert mediation functionality, as well as m...     »
Im ersten Schritt identifiziert diese Arbeit Ansatzpunkte, kooperierende Nutzer in verteilten Umgebungen bzgl. der Durchführung wissensintensiver Prozesse zu unterstützen. Gemäß der Charakteristika dieser Prozessklasse liegt Potential zur Unterstützung in der Vermittlung geeigneter Akteure, sowie der Generierung von Vorschlägen bzgl. des weiteren Vorgehens. In einem zweiten Schritt werden für die identifizierte Ansätze Lösungen entwickelt. Hierzu beschreibt die Arbeit eine Methodik zur kollabor...     »
ISBN:
978-3-89963-845-5