2D-3D Registration of Vascular Images
Ein Beitrag zur Realisierung von 3D-gestützten Katheterinterventionen
Groher, Martin
Fakultät für Informatik
Navab, Nassir (Prof., Ph.D.)
Viergever, Max A. (Prof. Dr.); Navab, Nassir (Prof., Ph.D.)
DAT Datenverarbeitung, Informatik
2D-3D Registration of Medical Images, Segmentation of Vascular Structures, Angiography
2D-3D Bildregistrierung, Segmentierung von Vaskulärsystemen, Angiographie
Angiographic imaging is a widely used monitoring tool for minimally invasive vascular treatment and pathology access. Especially in deforming abdominal areas, the registration of pre- and intraoperative image data is still an unsolved problem, but important in several aspects. In particular, treatment time and radiation exposure to patient and physician can be significantly reduced with the resulting 2D-3D data fusion. The focus of this work is to provide methods for the registration of 2D...     »