Spanoudaki, Virginia
Fakultät für Physik
Paul, Stephan (Prof. Dr.)
Senekowitsch-Schmidtke, Reingard (Prof. Dr. Dr.)
MED Medizin; PHY Physik
Schlagworte (SWD):
Radiopharmakologie; Tierversuch; Positronen-Emissions-Tomographie
MED 385d; MED 540d; MED 121d
The Munich Avalanche Diode PET-II is a positron emission tomograph for radiopharmaceutical studies in small animals. The detector architecture is based on individual readout of Lutetium Oxyorthosilicate (LSO) scintillation crystals by Avalanche Photodiodes (APD). A dual radial detector layer allows for extraction of depth of interaction information. Energy and time resolution have been investigated under various conditions with regard to readout electronics and temperature. A first animal study...     »
Der Munich Avalanche Diode PET-II ist ein Positronentomograph für radiopharmazeutische Untersuchungen an kleinen Tieren. Die Detektorarchitektur basiert auf invidueller Auslese von Lutetium-Oxyorthosilikat Kristallen (LSO) mittels Lawinenphotodioden (APD). Ein Zweilagensystem erlaubt die Extraktion der Wechselwirkungstiefe im Kristallvolumen. Energie- und Zeitauflösung wurden unter verschiedenen Bedingungen hinsichtlich Elektronik und Temperatur untersucht. Eine erste Tierstudie wurde durchgefüh...     »
10.03.2008
16.04.2008