Die Rolle der beiden Neuropeptide Galanin und Calcitonin gene related protein (CGRP), der endothelialen und neuronalen Stickoxidsynthetase (e-, nNOS) und von Interleukin 6 (IL6) bei der Regeneration zentral im Fazialiskern nach Fazialisaxotomie und peripher nach Fazialisquetschung
The role of the neuropeptides Galanin and Calcitonin gene related protein (CGRP), of the endothelial and neuronal nitric oxide synthetase (e-, nNOS) and of Interleukin 6 (IL6) during the regeneration centrally in the facial nucleus after facial axatomy and peripherally after facial nerve crush
Galiano, Matthias Luigi
Fakultät für Medizin
Kreutzberg, Georg W. (Prof. Dr. Dr. h.c.)
Konnerth, Arthur (Prof. Dr.)
MED Medizin
Fazialiskern, Fazialisnerv, Fazialisaxotomie, Regenerationsmechanismen, Interleukin 6, Galanin, CGRP, eNOS, nNOS
Wir untersuchten Mäuse mit verschiedenen Gendeletionen für Substanzen, die einen möglichen Einfluss auf die Regeneration von Motoneuronen haben. Nach Fazialisaxotomie wurde die frühe Phase am Tag 1 bis 4, die mittlere bis späte Phase am Tag 7 bis 14 untersucht. Wir zeigten, dass IL6-Defizienz nach Axotomie zu einer verminderten Einwanderung von Lymphozyten in den axotomierten Fazialiskern in der frühen und späten Phase führt. Wir sahen weniger aktivierte Mikroglia in der frühen und mittleren Pha...     »
We investigated the possible role of different substances that could play a role in the regeneration of motor neurons. We used the animal model of a group of gene-deficient mice in comparison to there wild type. Each group was missing one of the substances. After facial axatomy we investigated the cellular changes of regeneration of the early phase on day 1 to 4, the middle and the late phase on day 7 up to day 14 using different techniques of immunohistochemistry. Interleukin 6 deficient mice...     »