User: Guest  Login
Original title:
Kinetic and mechanistic studies on the liquid-phase hydrogenation of nitriles and dinitriles over cobalt-based catalysts
Translated title:
Kinetische und mechanistische Untersuchungen zur Flüssigphasen-Hydrierung von Nitrilen und Dinitrilen an Kobalt-Katalysatoren
Author:
Schärringer, Peter
Year:
Document type:
Faculty/School:
Fakultät für Chemie
Advisor:
Lercher, Johannes A. (Prof. Dr.)
Referee:
Köhler, Klaus (Prof. Dr.); Lercher, Johannes A. (Prof. Dr.)
Language:
Subject group:
CHE Chemie; CIT Chemie-Ingenieurwesen, Technische Chemie, Biotechnologie
Keywords:
Nitrile, Amine, Hydogenation, Cobalt, INS, Adsorption
Translated keywords:
Nitril, Amin, Hydrierung, Kobalt, INS, Adsorption
Controlled terms:
Amine; Katalytische Hydrierung; Heterogene Katalyse; Cobalt; Nitrile
TUM classification:
CIT 325d; CHE 167d
Primary amines are important base intermediates, which are used in the production of pesticides and pharmaceuticals. The catalytic hydrogenation of nitriles is an important synthesis route to amines. To understand how to improve selectivity and reaction rate, physico-chemical and kinetic studies were combined. Investigations into the elemantary steps occurring on the surface of the cobalt catalyst showed that the adsorption properties of the nitriles and the amines formed strongly influence reac...     »