Genetic characterisation of European grayling populations (Thymallus thymallus L.)
Originaluntertitel:
Implications for conservation and management
Genetische Charakterisierung europäischer Äschenpopulationen (Thymallus thymallus L.)
Übersetzter Untertitel:
Bedeutung für Artenschutz und Management
Gum, Bernhard
Fakultät Wissenschaftszentrum Weihenstephan
Kühn, Ralph (Priv.-Doz. Dr.)
Kühn, Ralph (Priv.-Doz. Dr.); Müller-Starck, Gerhard (Univ.-Prof. Dr.); Rottmann, Oswald (apl. Prof. Dr.)
BIO Biowissenschaften
European grayling, salmonids, Thymallus, endangered fish species, biodiversity, conservation genetics, population genetics, phylogeography, microsatellites, mtDNA, evolutionary lineages, fishery, management units, ESUs
Europäische Äsche, Salmoniden, Thymallus, gefährdete Fischart, Biodiversität, Genetik im Artenschutz, Populationsgenetik, Phylogeographie, Mikrosatelliten, mtDNA, evolutionäre Linien, Fischerei, Management Einheiten, ESUs
The European grayling (Thymallus thymallus) is a fish species that is endangered throughout its distribution range. The development of conservation strategies requires a detailed understanding of grayling population genetic profiles. In three case studies, the population genetic structure and phylogeny of grayling in central and northern Europe was demonstrated through the application of microsatellite and mitochondrial DNA markers. Based on the strong genetic differentiation of the investigated...     »