Sediment dynamics in Lago Calafquén and Lago Villarrica (Northern Patagonia - Chile)
Originaluntertitel:
A baseline study on sedimentological processes and considerations in assessing palaeoenvironmental change
Sediment Dynamik in den Seen Lago Calafquén und Lago Villarrica (Nord-Patagonien - Chile)
Übersetzter Untertitel:
Eine Grundlagenstudie über Sedimentationsprozesse und Betrachtungen zur Abschätzung von Paläo-Umweltveränderungen
Volland, Sabine
Fakultät für Bauingenieur- und Vermessungswesen
Sturm, Michael (Prof. Dr.)
Thuro, Kurosch (Prof. Dr.); Sturm, Michael (Prof. Dr.)
BAU Bauingenieurwesen, Vermessungswesen; GEO Geowissenschaften
Sedimentology, Palaeolimnology, Palaeoclimate, climate and environmental archive, environmental change, diatoms, seismic stratigraphy, sediment texture, multi-proxy
Sedimentologie, Paläolimnology, Paläoklima, Klima- und Umweltarchiv, Umweltveränderungen, Diatomeen, seismische Stratigraphie, Sedimenttextur, Multi-proxy
Schlagworte (SWD):
Patagonien ; Sedimentation
GEO 470d
On Lago Calafquén and Lago Villarrica (Northern Patagonia, south-central Chile) sediment-geological and -biological studies as well as high-resolution seismic investigation of the lake basins were carried out in order to provide a baseline study on spatial and time-related sedimentation processes. Both lakes are located in an active volcanic and tectonic setting that is subject to frequent and large earthquake activity. Evidences are given in the high-resolution seismic mapping of large mass mov...     »
An den Seen Lago Calafquén und Lago Villarrica (Nord Patagonien, süd-zentral Chile) wurden sediment-geologische, –biologische und hochauflösende 3,5 kHz flachseismische Untersuchungen durchgeführt, um eine Grundlagenstudie über die räumlichen und zeitbezogenen Sedimentationsprozesse in beiden Seebecken zu erstellen. Aufgrund der starken vulkanischen Aktivität und der häufigen und starken Erdbeben im Untersuchungsgebiet, stellte sich die Frage nach dem Archivpotential beider Seen als Paläoumwelt-...     »
23.11.2005
31.03.2006