Preserving Stability in Model and Controller Reduction
Originaluntertitel:
with application to embedded systems
Stabilitätserhaltung bei der Modell- und Reglerreduktion
Übersetzter Untertitel:
mit Anwendung an embedded Systeme
Yousefi, Amirhossein
Fakultät für Maschinenwesen
Lohmann, Boris (Prof. Dr. habil.)
Junge, Oliver (Prof. Dr.)
MSR Meßtechnik, Steuerungs- und Regelungstechnik, Automation
stability, model reduction, controller reduction
Stabilität, Modellsreduktion, Reglerreduktion
The contributions of this thesis address both researchers in field of model and controller reduction and they are essentially focused on the problem of instability in both fields. The first contribution concerns model reduction methods based on similarity transformations. For a given model a general framework is proposed that parameterizes a large set of reduced models that preserve the stability of the original model. As an application of this result, it is shown how different model reduction...     »