Cold-shock induced genes in Yersinia enterocolitica
Originaluntertitel:
Processing of Csp mRNA and transcriptional regulation of DEAD box RNA helicase
Kälteschock induzierbare Gene von Yersinia enterocolitica
Übersetzter Untertitel:
Abbau von Csp mRNA und transkriptionelle Regulation der DEAD box RNA Helicase
Anastasov, Natasa
Fakultät Wissenschaftszentrum Weihenstephan
Scherer, S. (Univ.-Prof. Dr.)
Scherer, Siegfried (Prof. Dr.); Staudenbauer, W. (Univ.-Prof. Dr.)
Format:
BIO Biowissenschaften
Yersinia; Hauptkälteschockprotein; mRNA-Degradation; CSC-box; RNA Helicase; DEAD box Protein; Promotor Analyse; transkriptionelle egfp-Fusion
Yersinia; major cold shock protein; mRNA degradation; CSC-box; RNA helicase; DEAD box protein; promoter analyses; transcriptional egfp-fusion
The psychrotolerant Y. enterocolitica is an emerging foodborne pathogen and has the ability to proliferate at low temperatures (down to –5°C), while E. coli has a minimum of temperature growth at 8°C. This characteristic of Y. enterocolitica is important for bacterial growth in contaminated refrigerated food, water and blood supply. Answering the question, how growth at low temperature could be inhibited, requires fundamental knowledge about specific metabolic factors which enable this organism...     »
Das psychrotolerante Bakterium Yersinia enterocolitica ist ein Lebensmittelkeim, der bei niedrigen Temperaturen bis –5°C zum Wachstum befähigt ist, während E. coli bereits bei 8°C ein Wachstumsminimum aufweist. Dieses Charakteristikum von Y. enterocolitica ist insofern von großer Bedeutung, als dieser pathogene Keim sich dadurch auch in gekühlten Nahrungsmitteln, in Trinkwasser oder in Blutkonserven vermehren kann. Um die Frage zu beantworten, wie sich das Wachstum von Yersinien bei niedrigen Te...     »
Veröffentlichung:
Universitätsbibliothek der TU München