Prävalenz, Risikofaktoren und Verlauf einer Hepatitis C Infektion nach Herzoperation im Kindesalter vor Einführung des Blutspender-Screenings
Originaluntertitel:
Eine Studie an 458 Patienten
Prevalence, risk factors and clinical outcome of hepatitis c infection in children who underwent cardiac surgery before the implementation of blood donor screening
Übersetzter Untertitel:
A study on 458 patients
Landgrebe, Christiane Karla
Fakultät für Medizin
Vogt, M. (Dr.)
Hess, John (Prof. Dr., Ph.D.)
Format:
MED Medizin
Hepatitis C Infektion; Herzoperation im Kindesalter; Blutspender-Screening
hepatitis c infection; cardiac surgery in childhood; blood donor screening
Gezeigt werden konnte erstmalig in Europa ein 20-fach erhöhtes Risiko gegenüber der Normalbevölkerung für eine Hepatitis C Infektion nach Herzoperationen im Kindesalter vor Einführung des Blutspenderscreenings. Bei der Untersuchung an 458 Patienten zeigte sich eine Prävalenz von 14,6 % für eine HCV-Infektion. Als Risikofaktoren konnten die Anzahl der Operationen, der verabreichten Blutprodukte, die Gabe von Warmblutkonserven, sowie der Zeitpunkt der Operation vor 1985 identifiziert werden. Diese...     »
Children who had undergone cardiac surgery in Europe before the implementation of blood donor screening for hepatitis C had a risk that is 20 times higher than normal. In this study on 458 patients could be shown a prevalence of 14.6 % for the HCV-infection. The risk factors were the number of surgery procedures, the number of given blood products, especially fresh blood and the first surgery before 1985. This data suggest that it is nessessary to treat polytransfused children after cardiac surg...     »
Veröffentlichung:
Universitätsbibliothek der TU München