User: Guest  Login
Original title:
Numerische Modellierung des Aufblasvorgangs eines Airbags und der thermo-chemischen Prozesse im Gasgenerator 
Translated title:
Numerical modelling of an airbag deployment and the thermo-chemical processes in the inflator 
Year:
2006 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen 
Advisor:
Friedrich, Rainer (Prof. Dr. Dr. habil.) 
Referee:
Polifke, Wolfgang H. (Prof. Ph.D.); Heißing, Bernd (Prof. Dr.) 
Format:
Text 
Language:
de 
Subject group:
VER Technik der Verkehrsmittel 
Keywords:
Gasgenerator; Airbag; Festtreibstoff; Abbrandsimulation; poröses Medium; Gasströmung 
Translated keywords:
inflator; airbag; propellant; combustion simulation; porous media; gas flow 
Controlled terms:
Airbag; Aufblasen; Gasgenerator; Numerische Strömungssimulation 
TUM classification:
MTA 309d; VER 096d 
Abstract:
Der Zielkonflikt bei der Auslegung von Rückhaltesystemen für PKWs, bei einem Crash einerseits erwachsene Beifahrer mit einem prall gefüllten Airbag zu schützen, andererseits ein direkt vor der Instrumententafel stehendes Kind nicht zu verletzen, wird durch die neue Gesetzgebung (Erweiterung der FMVSS 208) kontrolliert. Damit steigen die Anforderungen an die numerische Simulation, das Airbagsystem bereits während der Entfaltung hinreichend genau zu beschreiben, um die Belastungen auf den Dummy in...    »
 
Translated abstract:
The goal conflict in designing occupant restraint systems for cars, namely, on the one hand to protect adult passengers with a hard filled airbag and on the other hand not to injure a child which stands close to the instrument panel is controlled by new legislation, an extension of FMVSS 208. In order to fulfill this law the demands on numerical simulation have increased in describing the airbag system during unfolding with the required accuracy to evaluate the dummy loads in out-of-position sit...    »
 
Publication :
Universitätsbibliothek der Technischen Universität München 
Oral examination:
25.01.2006 
File size:
11247830 bytes 
Pages:
121 
Last change:
14.08.2007