User: Guest  Login
Original title:
Untersuchung des thermoakustischen Flammenübertragungsverhaltens in einer Ringbrennkammer
Translated title:
Investigation of the thermoacoustic flame transfer behavior in an annular combustion chamber
Author:
Kunze, Klaas
Year:
Document type:
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Sattelmayer, Thomas (Prof. Dr.)
Referee:
Sattelmayer, Thomas (Prof. Dr.); Kau, Hans-Peter (Prof. Dr.)
Format:
Language:
Subject group:
ERG Energietechnik, Energiewirtschaft; MAS Maschinenbau
Keywords:
Flammentransferfunktion; Thermoakustik; Ringbrennkammer; Drallbrenner; Umfangswellen
Translated keywords:
Flame tranfer function; thermoacoustics; annular combustion chamber; swirl stabilized burner; circumferential waves
Controlled terms:
Gasturbine; Ringbrennkammer; Flammenstabilität; Thermoakustischer Effekt
TUM classification:
ERG 420d; MAS 585d