Motion Perception and Prediction
Modellierung eines subsymbolischen Ansatzes
Baier, Volker
Fakultät für Informatik
Brauer, Wilfried (Prof. Dr. Dr. h.c. mult.)
Schill, Kerstin (Prof. Dr.); Beetz, Michael (Prof. Ph.D.)
Format:
DAT Datenverarbeitung, Informatik
Recurrent Neural Networks; Neural Assemblies; Motion Processing; Motion Prediction; Sequence Processing; Time Series Analysis
Rekurrente Neuronale Netze; Neuronale Assemblies; Bewegungswahrnehmung; Bewegungsvorhersage; Sequenzverarbeitung; Zeitreihenanalyse
The perception of dynamic spatio-temporal patterns, the perception of motion, is a fundamental part of visual cognition. In order to understand the principles behind these biological processes better, we analyze and construct a representation of dynamic spatio-temporal information on different levels of abstraction. Psychophysical experiments have shown that a spatio-temporal memory for early vision is evident and that the processing is realized in different representational layers of abstractio...     »
Das Verarbeiten von dynamischen spatio-temporalen Mustern und die Perzeption von Bewegung, sind ein fundamentaler Bestandteil der visuellen Warnehmung. Um die Prinzipien auf denen Bewegungsperzeption beruht zu ver stehen, und um die zugrundeliegenden biologischen Prozesse zu verstehen, haben wir die Repräsentation dynamischer spatio-temporaler Information in verschiedenen Verarbeitungsschritten analysiert. Psychophysische Experimente zeigten, dass ein spatio-temporales Gedächtnis in der frühe...     »
Veröffentlichung:
Universitätsbibliothek der Technischen Universität München