Original title:
Synthesis of distributed systems from synchronous dataflow programs
Translated title:
Synthese verteilter Systeme aus synchronen Datenflussprogrammen
Author:
Romberg, Jan
Faculty/School:
Fakultät für Informatik
Advisor:
Broy, Manfred (Prof. Dr. Dr.h.c)
Referee:
Broy, Manfred (Prof. Dr. Dr. h.c.); Müller-Glaser, Klaus D. (Prof. Dr.)
Format:
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik
Keywords:
synchronous dataflow languages; embedded systems; code synthesis; distributed systems
Translated keywords:
Synchrone Datenflusssprachen; Eingebettete Systeme; Codesynthese; Verteilte Systeme
Controlled terms:
Verteiltes System; Eingebettetes System; Datenfluss; Verteilte Programmierung
TUM classification:
DAT 250d; DAT 260d
Synchronous dataflow languages are a popular tool for systems specification in domains such as real-time control and hardware design. The potential benefits are promising: Discrete-time semantics and deterministic concurrency reduce the state-space of parallel designs, and the engineer's intuition of uniformly progressing physical time is clearly reflected. However, for deriving implementations, use of synchronous programs is currently limited to hardware synthesis, generation of non-distributed...     »