Original title:
Faculty/School:
Fakultät für Informatik
Advisor:
Brauer, Wilfried (Prof. Dr. Dr. h.c.)
Referee:
Brauer, Wilfried (Prof. Dr. Dr. h.c.); Jessen, Eike (Prof. Dr.)
Format:
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik
Keywords:
Routenbewertung; Routenoptimierung; Telekommunikationsnetze; TMN; Transportnetze; Kürzeste-Wege-Problem mit mehreren Parametern; Neuronale Netze; Fuzzy Systeme; Fuzzy-Neuro-System
Translated keywords:
Route Choice; Route Optimisation; Telecommunication Networks; TMN; Transport Networks; Multicriteria shortest Path Problem; Neural Networks; Fuzzy Systems; Fuzzy-Neuro-Systems
Controlled terms:
Telekommunikationsnetz; TMN; Router; Neuro-Fuzzy-System
Die automatische Routenauswahl in Telekommunikationsnetzen mit externen Managementsystemen, sogenannten Transportnetzen, stellt ein unzureichend gelöstes Problem dar. Die Aufgabe kann reduziert werden auf die Bewertung und Auswahl von Routen in einem gerichteten Graphen - ausgehend von Bewertungen der Kanten und Knoten mit jeweils einer Reihe von sehr verschiedenartigen Parametern, die von den technischen und wirtschaftlichen Gegebenheiten abhängen. Ein wesentliches Problem der globalen Bewertun...     »
Automatic route choice in telecommunication networks using external management systems, also known as transport networks, is an unsatisfactorily solved problem. The task can be reduced to weighting and choosing routes in a directed graph - starting with weighting edges and vertices using sets of very different parameters, parameters depending on technical and economic conditions. An essential problem of global route weighting is that the consideration of the local edges and vertices parameters c...     »
Publication :