Monitoring and Managing Heterogeneous Middleware
Rackl, Günther
Fakultät für Informatik
Bode, Arndt (Prof. Dr.)
Bode, Arndt (Prof. Dr.); Jessen, Eike (Prof. Dr.)
Format:
DAT Datenverarbeitung, Informatik
On-line Tools; Monitoring; Management; Distributed Systems; Middleware; Visualisation; Load Management; Heterogeneity
Online Werkzeuge; Monitoring; Verwaltung; Verteilte Systeme; Middleware; Visualisierung; Lastverwaltung; Heterogenität
DAT 250d; DAT 332d
The development and deployment of distributed applications still represents a major problem of computer science due to the complex and heterogeneous architectures of modern computing systems. This thesis contributes to an improved software development and deployment process by enhancing the on-line tool support for heterogeneous middleware environments. Our approach to handle the complexity and heterogeneity is to define a multi-layer monitoring model, a generic monitoring infrastructure, and a...     »
Die Arbeit befaßt sich mit dem Monitoring und der Verwaltung verteilter, heterogener Middleware-Umgebungen. Anhand der Defizite existierender Monitor- und Management-Systeme wird ein Ansatz zur Beobachtung und Steuerung komplexer heterogener Middleware-Umgebungen definiert. Dieser Ansatz basiert auf einem Schichtenmodell zur Klassifikation beobachteter Objekte, einer generischen Monitor-Infrastruktur und einer Benutzungsmethodik. Die Implementierung des Monitor-Systems wird am Beispiel mehrerer...     »
Veröffentlichung:
Universitätsbibliothek der TU München