User: Guest  Login
Original title:
Customer Service Management als Basis für interorganisationales Dienstmanagement
Translated title:
Inter-domain Service Management based on Customer Service Management
Author:
Nerb, Michael
Year:
2001
Document type:
Dissertation
Faculty/School:
Fakultät für Informatik
Advisor:
Hegering, Heinz-Gerd (Prof. Dr.)
Referee:
Hegering, Heinz-Gerd (Prof. Dr.); Schlichter, Johann (Prof. Dr.)
Format:
Text
Language:
de
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik; WIR Wirtschaftswissenschaften
Keywords:
Interorganisationales Dienstmanagement; Customer Service Management; Managementinteraktionen; Managementinformationen; Managementschnittstellen
Translated keywords:
Inter-domain Service Management; Service Management; Customer Service Management; Management Interactions; Management Information; Management Interfaces
Controlled terms:
Information; Management; Schnittstelle; Informationsmodell; Organisationsmodell
TUM classification:
DAT 250d; DAT 899d; DAT 060d; WIR 546d; WIR 570d
Abstract:
Durch grundlegende Veränderungen bei den betriebswirtschaftlichen, juristischen und technischen Rahmenbedingungen haben sich in den letzten Jahren zunehmend komplexe Anwendungsdienste (z.B. E-commerce Dienste) und eine Vielzahl von neuen Dienstleistern (z.B. Application Service Provider) etablieren können; weiterhin ist zu beobachten, dass die Realisierung solcher Dienste aufgrund der inhärenten Komplexität durch verschiedene Dienstleister erfolgt. Aus Sicht des technischen Managements führt di...     »
Translated abstract:
The political, technical and economical changes and developments over the last few years have been business enablers for a plethora of new application services (e.g. e-commerce services) and service providers (e.g. application service providers). Due to the inherent technical complexity, these services are typically realized by different service providers; this leads to hierarchies and chains of organizations working together in order to implement a particular service. From the viewpoint of tec...     »
Publication :
Universitätsbibliothek der TU München
WWW:
https://mediatum.ub.tum.de/?id=601693
Date of submission:
10.01.2001
Oral examination:
22.03.2001
File size:
1365028 bytes
Pages:
266
Urn (citeable URL):
https://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:bvb:91-diss2001032216783
Last change:
27.06.2007
 BibTeX