User: Guest  Login
Original title:
A Si Schottky Diode Demultiplexer Circuit for High Bit Rate Fiber Optical Receivers
Translated title:
Demultiplexer-Schaltung mit Silizium-Schottky-Dioden für faseroptische Empfänger hoher Bitrate
Author:
Choi, Jung Han
Year:
Document type:
Faculty/School:
Fakultät für Elektrotechnik und Informationstechnik
Advisor:
Russer, Peter (Prof. Dr.)
Referee:
Russer, Peter (Prof. Dr.); Hanik, Norbert (Prof. Dr.)
Format:
Language:
Subject group:
ELT Elektrotechnik
Keywords:
demultiplexer; optical receiver; Schottky diode; flip-chip bonding; zero-forcing algorithm
Translated keywords:
elektronischer Demultiplexer; faseroptischen Empfänger; Schottky-Dioden-Demultiplexer; Flip-Chip-Verbindung; Zero-Forcing-Algorithmus
A novel demultiplexer circuit using flip-chip bonded Si Schottky diodes sampling circuit is demonstrated for optical communication receiver. A sampler-based demultiplexer circuit theory is presented and simulated for an optically preamplified direct detection system. For its experimental demonstration, very high-speed Si Schottky diodes are modelled applying the Root-diode model. The flip-chip bonding connections are simulated with the 3-dimensional electro-magnetic simulator and an equivalent c...     »
Translated abstract:
Auf der Basis von Si-Schottkydioden wurde ein elektronischer Demultiplexer für hochbitratige ETDM (Electronic Time-Domain Multiplexing)-Kanäle untersucht und realisiert. Der Demultiplexer ist für die Anwendung in faseroptischen Empfängern mit optischer Vorverstärkung des Empfangssignals vorgesehen, wobei das optisch verstärkte Empfangssignal, nachdem es im Photodetektor in ein elektrisches Signal umgewandelt wird ohne weitere elektrische Vorverstärkung dem passiven Schottky-Dioden-Demultiplexer...     »
Publication :