Original title:
Advancing and Developing Experimental Methodologies for Studying Ultrafast Photoinduced Processes in Liquid Solutions
Translated title:
Weiterentwicklung experimenteller Methodik zur Untersuchung ultraschneller Licht-induzierter Prozesse in Flüssiger Phase
Author:
Trifonov, Anton Aleksandrov
Faculty/School:
Fakultät für Chemie
Advisor:
Fiebig, Torsten (Univ.-Prof.Dr.)
Referee:
Laubereau, Alfred (Univ.-Prof.Dr.Dr.h.c.); Fiebig, Torsten (Univ.-Prof.Dr.)
Format:
Subject group:
CHE Chemie
TUM classification:
CHE 164d; CHE 189d
With the help of femtosecond broadband pump-probe spectroscopy, which was crucially developed further in this work, different biological and non-biological molecular systems were examined. At pyrene marked nucleosides conclusions on the influence of the hydrogen break dynamics on the charge transfer into DNA could be closed. Beside further contributions to understand of photo-induced processes in DNA also experiments at organic redox cascades, as well as to the photo dissociation dynamics by iod...     »
Mit Hilfe der Femtosekunden Breitband Pump-Probe Spektroskopie, die in dieser Arbeit entscheidend weiterentwickelt worden ist, wurden verschiedene biologische und nicht-biologische molekulare Systeme untersucht. An pyren-markierten Nucleosiden konnten Rückschlüsse auf den Einfluss der Wasserstoffbrüchendynamik auf den Ladungstransfer in DNA geschlossen werden. Neben weiteren Beiträgen zum Verständnis von photoinduzierten Prozessen in DNA wurden auch Experimente an organischen Redoxkaskaden, sowi...     »
Publication :
Universitätsbibliothek der Technischen Universität München