Response of diatoms to climate change in mountain lakes in the Northern calcareous Alps with indications for the future development of the lake biota
Veränderungen der Diatomeen-Gesellschaften durch den Klimawandel in Bergseen der nördlichen Kalkalpen mit Indikationen der zukünftigen Entwicklung der See-Biozönosen
Küfner, Wolfgang
TUM School of Life Sciences
Geist, Jürgen (Prof. Dr.)
Geist, Jürgen (Prof. Dr.); Gschlößl, Tanja (Prof. Dr.); Pienitz, Reinhard (Prof. Dr.)
BIO Biowissenschaften
global warming, periphyton, phytoplankton, alpine, montane
Klimaerwärmung, Periphyton, Phytoplankton, Alpin, Montan
BIO 140