Multikriterieller Vergleich automatisch bedienter Palettenhochregale in Silobauweise aus Stahl und aus Holz
Multi-criteria comparison of automatically operated pallet high bay rackings in clad rack design made of steel and of wood
Ludwig, Christopher
TUM School of Engineering and Design
Fottner,Johannes ( Prof. Dr.-Ing.)
Fottner,Johannes ( Prof. Dr.-Ing.); Winter, Stefan (Prof. Dr.-Ing.)
TEC Technik, Ingenieurwissenschaften (allgemein)
Hochregal, Hochregallager, Palettenregal
high bay racking, high bay warehouse, pallet racking
FER 044; WIR 780; MAS 700
Für den multikriteriellen Vergleich der beiden Regalbauweisen werden verschiedene Unterschiede zwischen den Regalkonstruktionen sowie beeinflussten Komponenten der Hochregallager anhand mehrerer Hochregalvarianten untersucht. Bei vorliegenden Unterschieden werden Auswirkungen auf zuvor definierte Bewertungskriterien bestimmt. Die erzielten Ergebnisse ermöglichen es Anwendern die für ihren Anwendungsfall vorteilhafteste Regalbauweise zu identifizieren.
For the multi-criteria comparison of the two rack construction types various differences between the rack constructions and influenced components of the high bay warehouses are analysed on the basis of several high bay racking variants. For existing differences impacts on predefined assessment criteria are determined. The achieved results enable users to identify the most favourable rack construction type for their use case.
ISBN:
978-3-948514-17-4