Masterarbeit
Autor(en):
Kumar, Jeyaramanan Uthira
Titel:
Structural Shape Optimization considering Multiple Load Cases using the Vertex Morphing Method
This thesis investigates on how to optimize the shape of a structural part using large number of design variables describing the geometry with multiple load cases. The problem is solved using Vertex Morphing Method which is an explicit node-based parameterization technique for shape optimization. The technique defines a control field and a map that relates it to the geometry field through a filter operation which uses user-defined filter radius. Since the structural designs are usua...     »
übersetzter Abstract:
In dieser Arbeit wird untersucht, wie die Form eines Strukturbauteils unter Verwendung einer großen Anzahl von Entwurfsvariablen, die die Geometrie mit mehreren Lastfällen beschreiben, optimiert werden kann. Das Problem wird mit der Vertex-Morphing-Methode gelöst, die eine explizite knotenbasierte Parametrisierungstechnik für die Formoptimierung ist. Die Technik definiert ein Kontrollfeld und eine Abbildung, die es mit dem Geometriefeld durch eine Filteroperation in Beziehu...     »
Bletzinger, K.-U.
Hochschule / Universität: