Development of Dissipative Out-of-Equilibrium Materials from Direct Chemical Reaction Cycles
Entwicklung dissipativer Materialien außerhalb des Gleichgewichts durch direkte chemische Reaktionszyklen
Rieß, Benedikt
Fakultät für Chemie
Boekhoven, Job (Prof. Dr.)
Boekhoven, Job (Prof. Dr.); Casini, Angela (Prof. Dr.)
CHE Chemie
Dissipative Self-assembly, Peptide assemblies, Biological properties, out-of-equilibrium assemblies
Dissipative Self-assembly, Peptidassemblierungen, Biologische Eigenschaften, Assemblierungen außerhalb des Gleichgewichts
In this thesis, I describe the design and analysis of chemical reaction cycles that can drive the assembly of short peptides and protected amino acids. We found interesting new behavior of the dissipative supramolecular assemblies, like the ability to be controlled in space and time and the reusability of the chemical reaction cycle. Based on this newly developed chemical reaction cycle it was possible to investigate and tune the inhibition of the hydrolysis reaction in the presence of colloids....     »