Masterarbeit
Autor(en):
Abed, Bassant
Titel:
Customer churn prediction in the insurance industry using machine learning methods (in cooperation with ERGO)
To prevent customer churn in a highly competitive sector, insurance companies can leverage the potential of machine learning automation and the availability of various data sources, to enhance customer understanding. Due to the advances in standard data-mining techniques, recent studies in search of the best churn prediction models have been increasingly applying more sophisticated methods that deliver higher prediction accuracy but often lack interpretability. The aim of this thesis is to take...     »
übersetzter Abstract:
Um den Verlust von Kunden in einem hoch kompetitiven Sektor zu verhindern, können Versicherungsunternehmen das Potenzial der Automatisierung durch modernes maschinelles Lernen und diverse Datenquellen nutzen, um ihr Kundenverständnis zu verbessern. Aufgrund der Fortschritte bei den gängigen Data-Mining Techniken wenden neuere Studien auf der Suche nach den besten Storno-Vorhersagemodellen zunehmend komplexere Methoden an, die zwar eine höhere Vorhersagegenauigkeit liefern, deren Interpretation j...     »
Aufgabensteller:
Prof. Dr. Matthias Scherer