Masterarbeit
eMail-Adresse:
info.statik@tum.de
Titel:
Implementation of a Fiber Beam Finite Element for the Simulation of Steel-Reinforced Concrete Beam Under Dynamic Loading
Implementierung eines Faserbalkenelements zur Simulation von Stahlbeton Balken unter dynamischen Lasten
The simulation of reinforced concrete elements due to a seismic loading brings down the cost of physical experiments, however involves high non-linearities. Many implementation to tackle this problems have been established through the recent years. This thesis work shows the implementation of a flexibility-based fiber beam-column element to model the response of a reinforced concrete element under a cyclic loading in the post-yielding phase. The the- ory behind the element is discussed as w...     »
übersetzter Abstract:
Die Simulation von Stahlbeton-Strukturen unter seismischen Belastungen erlaubt eine ef- fiziente und kostengünstige alternative Analyse zu herkömmlichen Tests. Dabei müssen jedoch materielle Nichtlinearitäten berücksichtigt werden. Um diese anspruchsvolle Prob- lemstellung zu simulieren wurden in den letzten Jahren verschiedene Algorithmen entwickelt, von denen einer in dieser Arbeit behandelt wird. Ein flexibles Faser-Balkenelement wird im- plementiert um die Strukturantwort eines Stahlbet...     »
Bletzinger, K.-U.
Hochschule / Universität: