Masterarbeit
Autor(en):
Bayerlein, Melanie
Titel:
Machine Learning in Life Insurance – Searching for patterns in Stochastic projections (in Kooperation mit Swiss Life)
Over the last years, the application of machine learning methods in the field of financial and actuarial mathematics has become more and more important as they allow analyses in various contexts. In this thesis they are used to investigate stochastically generated paths that are used for risk calculations in life insurance. Due to the large number and complexity of such paths, they cannot be examined individually for their impact on the overall calculation. Different algorithms based on decisio...     »
übersetzter Abstract:
In den letzten Jahren wird die Anwendung von Machine Learning Methoden im Bereich der Finanz- und Versicherungsmathematik immer bedeutsamer, da sie Analysen in verschiedenstem Kontext ermöglichen. In dieser Arbeit werden sie verwendet, um stochastisch erzeugte Pfade zu untersuchen, die zu Risikoberechnungen in der Lebensversicherung verwendet werden. Aufgrund der großen Anzahl und der Komplexität solcher Pfade können sie nicht individuell darauf untersucht werden, welche Auswirkungen sie auf d...     »
Aufgabensteller:
Prof. Dr. Matthias Scherer