Masterarbeit
Author(s):
König, Florian
Title:
Investigation of the effect of structural and load modeling in wind engineering: case study of a generic high rise
Translated title:
Untersuchung der Effekte von Struktur- und Lastmodellierung im Windingenieurwesen: Fallstudie eines generischen Gebäudes
The present work deals with practical procedures to represent loading and dynamic response of tall structures due to turbulent wind exposure on the basis of theory, standards, wind tun- nel experiments and numerics. Stiffness and mass distributions of buildings are influencing the eigenshapes significantly leading to the necessity of defining dynamic systems properly. On the one side wind loading in wind tunnel experiments and numerical simulations is explicitly re- solved in time. Traditio...     »
Die vorliegende Arbeit beschäftigt sich mit praktischen Verfahren zur Modellierung der Be- lastung und des dynamischen Verhaltens von hohen Bauwerken, die turbulentem Wind aus- gesetzt sind, auf der Grundlage von Theorie, Normen, Windkanalversuchen und Numerik. Steifigkeits- und Massenverteilung von Gebäuden beeinflussen die Eigenformen erheblich, was zur Notwendigkeit führt, dass dynamische Systeme akkurat definiert werden. Auf der einen Seite wird die Windlast in Windkanalexperimenten und...     »
Advisor:
Bletzinger, K.-U.