Expanding the chemical biology toolbox: Site-specific incorporation of unnatural amino acids and bioorthogonal protein labeling to study structure and function of proteins
Neue Werkzeuge der Chemischen Biologie: Einbau von unnatürlichen Aminosäuren und bioorthogonale Reaktionen zur Untersuchung von Struktur und Funktion von Proteinen
Mayer, Susanne Veronika
Fakultät für Chemie
Lang, Kathrin (Prof. Dr.)
Lang, Kathrin (Prof. Dr.); Hacker, Stephan (Dr.)
CHE Chemie
Genetic code expansion, bioorthogonal reactions, iEDDAC, tetrazines
Genetische Codeerweiterung, bioorthogonale Reaktionen, iEDDAC, Tetrazine
CHE 600d; CHE 800d