User: Guest  Login
Original title:
A Teaching Methodology for Massive On Campus Courses 
Translated title:
Eine Lehrmethodologie für große Präsenzvorlesungen 
Year:
2019 
Document type:
Dissertation 
Institution:
Fakultät für Informatik 
Advisor:
Brügge, Bernd (Prof. Dr.) 
Referee:
Brügge, Bernd (Prof. Dr.); Brüggemann-Klein, Anne (Prof. Dr.) 
Language:
en 
Subject group:
DAT Datenverarbeitung, Informatik 
TUM classification:
DAT 310d 
Abstract:
In this dissertation a new teaching methodology for MOCCS (Massive On Campus Courses) is introduced which is based on AMATI (Another Massive Teaching Instrument) and MOCCA (Massive On Campus Course Architecture). AMATI is a software framework which increases interaction in large scale classrooms adapting different approaches from existing software solutions to create a one-to-one supervision experience. MOCCA describes a new teaching concept which provides the needed steps to adapt an existing M...    »
 
Translated abstract:
In dieser Dissertation wird eine neue Lehrmethode die sogenannte virtuelle 1-1 Lehre für Massive On Campus Courses (MOCCS) vorgestellt, welche auf AMATI (Another Massive Teaching Instrument) und MOCCA (Massive On Campus Course Architecture) basiert. AMATI ist ein Software-Framework, das die Interaktion in großen Klassenräumen verbessert, indem verschiedene Ansätze aus vorhandenen Softwarelösungen kombiniert werden, um ein virtuelles 1-1 Kommunikationsverhältnis zwischen Lehrenden und Lernenden z...    »
 
Oral examination:
30.08.2019 
File size:
15447548 bytes 
Pages:
184 
Last change:
09.09.2019