User: Guest  Login
Author(s):
Plohmann, Elias
Title:
Überarbeitung und Implementieren einer intuitiven LabVIEW‑Steuersoftware für eine robotische Testumgebung
Translated title:
Restructuring and Implementation of an Intuitive LabVIEW Control Software for a Robotic Testbench
Das RACOON Lab ist ein Simulator für Nahbereichsoperationen von Satelliten im geostationären Erdorbit. Dessen Hardware in the Loop Testumgebung ist eine robotische Anlage, bestehend aus drei Subsystemen mit insgesamt 13 steuerbaren Freiheitsgraden. Das Ziel dieser Arbeit ist das Implementieren von neuem Code in die bestehende LabVIEW Steuerungssoftware dieser Anlage. Bestehende Funktionen und Eigenschaften sollen dabei beibehalten oder verbessert werden. Um diese Vorgaben erreichen zu können,...     »
Translated abstract:
The RACOON Lab is a simulator for proximity operations of satellites in a geostationary orbit. Its hardware-in-the-loop test environment is a robotic system consisting of three subsystems with a total of 13 controllable degrees of freedom. The goal of this work is to implement new code into the existing LabVIEW control software of the simulator. Existing functions and properties should be maintained or even improved. In order to achieve these goals, not only implementation but reworking of the...     »
Keywords:
Raumfahrt, RACOON, LabVIEW, Robotik, robotic, Echtzeit, real-time, GUI, closed-loop
Subject:
MAS Maschinenbau
DDC:
620 Ingenieurwissenschaften
Advisor:
Dziura, Martin
Referee:
Walter, Ulrich (Prof. Prof. h.c. Dr. Dr. h.c.)
Date of acceptation:
18.11.2018