Original title:
On phase-space representations of spin systems and their relations to infinite-dimensional quantum states
Translated title:
Zu Phasenraumdarstellungen von Spinsystemen und ihren Beziehungen zu unendlichdimensionalen Quantenzuständen
Author:
Koczor, Bálint
Faculty/School:
Fakultät für Chemie
Advisor:
Glaser, Steffen J. (Prof. Dr.)
Referee:
Glaser, Steffen J. (Prof. Dr.); Reif, Bernd (Prof. Dr.); De Gosson, Maurice A. (Prof. Dr.)
Subject group:
CHE Chemie
Keywords:
phase space, spin systems, Wigner function, quantum tomography
Translated keywords:
Phasenraum, Spinsysteme, Wignerfunktion, Quantentomographie
TUM classification:
CHE 244d; CHE 160d
Classical phase spaces have been widely applied in physics, engineering, economics or biology. In this thesis, phase spaces of quantum systems are considered, which have become a powerful tool for describing, analyzing, and tomographically reconstructing quantum states. We provide a complete phase-space description of (coupled) spin systems including their time evolution, tomography, large-spin approximations and their infinite-dimensional limit, which recovers the well-known case of quantum opt...     »
Klassische Phasenräume finden in Physik, Ingenieurwesen, Wirtschaft und Biologie vielfältige Anwendungen. In dieser Arbeit werden Phasenräume von Quantensystemen betrachtet, die ein leistungsstarkes Werkzeug für die Beschreibung, Analyse und tomographische Rekonstruktion von Quantenzuständen bilden. Wir geben eine vollständige Phasenraum-Beschreibung von (gekoppelten) Spinsystemen, einschließlich ihrer Zeitentwicklung, Tomographie, Näherungsformeln für große Spins und ihren unedlich-dimesionalen...     »
Date of submission:
27.11.2018