Masterarbeit
Autor(en):
Bösing, Gerald
Titel:
Dependencies between Sub-portfolios in Prohabilistic Natural Hazard Models: Analysis and Approximation with Copulas
This master thesis analyses and describes Natural Catastrophes loss dependence structures between different sub-portfolios. Large natural catastrophe events are very rare but can lead to extreme losses. The available historical loss information is typically scarce, which is why it is difficult to analyse and proof structural dependencies based on real loss data. Probabilistic Natural Hazard Models provide not only estimations for single portfolio losses and the corresponding probabilities, they...     »
übersetzter Abstract:
Die Masterarbeit analysiert und beschreibt Abhängigkeiten von Naturkatastrophenschäden in verschiedenen Sub-Portfolien. Große Naturkatastrophen sind sehr seltene Events, können aber zu großen Schäden führen. Die verfügbare Schadenhistorie ist dadurch typischerweise klein, was es erschwert, auf Basis von echten Daten die strukturellen Abhängigkeiten zu analysieren. Probabilistische Naturgefahrenmodelle ermöglichen nicht nur eine Schätzung von einzelnen Portfolioschäden und deren Wahrscheinlichkei...     »
Aufgabensteller:
Prof. Dr. Matthias Scherer