Masterarbeit
eMail-Adresse:
info.statik@tum.de
Titel:
Adjungierte Sensitivitätsanalyse Implementierung und Aufbereitung für die Methode der verallgemeinerten Einflussfunktionen
This thesis is about adjoint sensitivity analysis for discrete systems in structural mechanics on the basis of finite elements. It is shown how the analysis can be processed into the method of generalized influence functions. Thereby it is possible to generalize the classical and well known method of influence functions into a technique, which can be used to compute and visualize sensitivities in an intuitive way. Like this, a better understanding of the behavior of the system can be gained. The...     »
Bletzinger, K.-U.
Hochschule / Universität:
Fakultät:
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt (BGU)
TUM Einrichtung:
Lehrstuhl für Statik