Masterarbeit
Author(s):
Gutsmiedl, Johannes
Title:
Design and Implementation of a Closed-Loop Motion Control Interface using Optitrack in a Simulation Environment for Spacecraft Proximity Operations
Translated title:
Entwicklung und Implementierung einer geschlossenen Regler-Schnittstelle unter Verwendung von Optitrack in einer Simulationsumgebung zur Nahbereichsoperation von Raumfahrzeugen
The Florida Institute of Technology (FIT) and Technical University of Munich (TUM) both operate hardware-in-the-loop simulators for remotely operated satellite proximity flight and docking. These simulators share a common operating software implemented in National Instruments Labview. This thesis describes the implementation of several important upgrades to this software. Namely, the upgrades include a complete rework of the user interface and internal software structure, two new operating modes...     »
Das Florida Institute of Technology (FIT) und die Technische Universität München (TUM) betreiben Hardware-Simulatoren für ferngesteuerte Nahbereichs- und Dockingoperationen mit Satelliten. Beide Simulatoren benutzen eine gemeinsame Steuersoftware auf Basis von National Instruments Labview. In dieser Arbeit wurde diese Software komplett überarbeitet und mehrere wichtige neue Features hinzugefügt. Die neuen Features beinhalten eine neue Benutzeroberfläche, eine interne Restrukturierung des Program...     »
Keywords:
astronautics, RACOON, satellite, closed-loop, control, optitrack
Subject:
MAS Maschinenbau