User: Guest  Login
Heyn, Claudia
Title:
Contagion in Time Continuous Bank Run models
In dieser Arbeit schließen wir die Lu¨cke zwischen zeitstetigen mathematischen Modellen, um Bank Runs zu beschreiben und der empirisch belegbaren gegenseitigen Beeinflussung von Banken bei finanziellen Problemen, die durch ein schneeballartiges Ausbreiten zur globalen Finanz- und Wirtschaftkrise fu¨hren k¨onnen. Wir entwickeln ein Basismodell auf der Grundlage der Bilanzstruktur einer Bank, indem wir zwischen zwei m¨oglichen Gru¨nden fu¨r das Scheitern einer Bank unterscheiden: erstens aufgrund de...     »
Translated abstract:
In this thesis we bridge the gap between dynamic model of bank runs and the empirical evidence of contagion causing snowballing e↵ects in banking failures. We build a base model incorporating the bank’s balance sheet structure and distinguish between failures due to shortcomings in the market as well as due to over-indebtedness of the bank. In this framework we show there is a unique threshold equilibrium, below which depositors will choose to withdraw their funds, and based on the root cause of...     »
Supervisor:
Prof. Dr. Matthias Scherer