Masterarbeit
Klausz, Michael
Title:
Efficient Option Pricing by ‘Magic Points’ in one and two Dimensions
Solving families of parameterized integrals fast and accurately is an important task in financial applications and science. Magic Point quadrature addresses this with a sophisticated offline-online approach. It is trained to integrate a set of functions in the offline phase and uses that knowledge in the online phase to deliver a fast and accurate approximation of the integral. We will present three different implementations for this procedure and show all their strengths and weaknesses. A d...     »
Das genau und effiziente Lösen von parametrisierten Integralen ist eine wichtige Aufgabe in der Finanzwelt und der Wissenschaft. Die Magic-Point-Quadraturregel bietet ein Offline-Online-Schema für genau diese Probleme. In der Offline-Phase werden auf die Funktionen zugeschnitten, um in der Online-Phase in kurzer Zeit eine genaue Approximation des Integrals zu liefern. Wir bieten drei Möglichkeiten der Implementierung dar und gehen auf Stärken und Schwächen der jeweiligen Prozeduren ein. Des Weit...     »
Supervisor:
Prof. Dr. Kathrin Glau & Dr. Christian Kühn