Essays in Entrepreneurial Finance:
Originaluntertitel:
Environmental factors, entrepreneur’s preferences, and the importance of dedicated trading segments for new ventures
Aufsätze im Bereich Gründungsfinanzierung:
Übersetzter Untertitel:
Umweltfaktoren, Gründerpräferenzen und die Bedeutung dedizierter Kapitalmärkte für Wachstumsunternehmen
Theinert, Sarah
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Braun, Reiner (Prof. Dr.)
Braun, Reiner (Prof. Dr.); Scheiner, Christian Willi (Prof. Dr.)
WIR Wirtschaftswissenschaften
Entrepreneurial Finance, Venture Capital, Entrepreneurship
Gründungsfinanzierung, Risikokapital, Entrepreneurship
WIR 531d
The dissertation addresses issues of the general framework in entrepreneurial finance. The thematic focus is on the entrepreneurial environment, entrepreneur’s preferences, and the importance of dedicated trading segments for new ventures. The author identifies current challenges and implications to provide guidance for an enhanced entrepreneurial ecosystem, a beneficial investee-investor relationship and gives recommendations how conditions can be shaped to enhance entrepreneurial activity.
Die Dissertation beschäftigt sich mit den Rahmenbedingungen der Gründungsfinanzierung. Der thematische Fokus liegt auf dem Gründungsumfeld, der Gründerpräferenzen sowie der Bedeutung dedizierter Kapitalmärkte für Wachstumsunternehmen. Der Autor identifiziert aktuelle Herausforderungen, die für ein verbessertes Okösystem für Unternehmensgründungen notwendig sind, gibt Empfehlungen für eine nutzenstiftende Gründer-Investor Beziehung sowie Vorschläge für ein besseres Gründungsklima.
ISBN:
978-3-00-058299-8