Validation of spectral gas radiation models under oxyfuel conditions
Becher, Valentin
Institution:
Fakultät für Maschinenwesen
Universität:
Combustion of hydrocarbon fuels with pure oxygen results in a different flue gas composition than combustion with air. Standard computational-fluid-dynamics (CFD) spectral gas radiation models for air combustion are therefore out of their validity range in oxyfuel combustion. This thesis provides a common spectral basis for the validation of new spectral models. A literature review about fundamental gas radiation theory, spectral modeling and experimental methods provides the reader with a basic...     »
Die Verbrennung von Kohlenwasserstoffen mit reinem Sauerstoff (Oxyfuelverbrennung) resultiert in einer anderen Rauchgaszusammensetzung als bei der Verbrennung mit Luft. Die normalen spektralen Gasstrahlungsmodelle für Computational Fluid Dynamics (CFD) Berechnungen, die für die Verbrennung mit Luft verwendet werden, sind für Oxyfuel-Verbrennung nicht mehr gültig. Diese Arbeit schafft die Grundlage für eine vergleichbare Validierung von neuentwickelten Gasstrahlungsmodellen. Der Literaturüberblic...     »
ISBN:
978-3-8439-1024-8