Masterarbeit
Author(s):
Mahler, Johannes
Title:
Stress testing of credit portfolio models
This master thesis aims to analyze several approaches for the implementation of stress tests in structural credit portfolio models. In this model class, an obligor defaults if its so-called ability-to-pay variable falls below a certain default threshold. In order to reflect dependencies among the obligors, the ability-to-pay variables are typically described by several systematic risk factors. We give an overview of the existing stress testing literature and focus on the implementation of stress...     »
Ziel dieser Masterarbeit ist die Analyse von verschiedenen Ansätzen zur Implementierung von Stresstests in strukturellen Kreditportfoliomodellen. In dieser Modellklasse tritt ein Ausfallereignis eines Kreditnehmers dann ein, wenn seine Bonitätsvariable unter eine bestimmte Schranke fällt. Zur Abbildung von Abhängigkeiten zwischen den Kreditnehmern, werden die Bonitätsvariablen durch verschiedene systematische Risikofaktoren erklärt. Wir geben eine Literaturübersicht über existierende Stresstesti...     »
Supervisor:
Prof. Dr. Matthias Scherer