Masterarbeit
Maslova, Valeriia
Titel:
Multi-Asset CVaR: Minimizing Downside Risk of Multi-Asset Class Portfolios
Investors have to search for an equilibrium between portfolio risk and return during their decision-making process. One of the first and most common mathematical models for this problem was formulated by H. Markowitz [1], where the variance of the portfolio return is used as a risk measure. However, this measure has several serious disadvantages. An alternative measure, Conditional Value-at-risk (CVaR), has become very popular and widely used because it has all properties a risk measure should...     »
übersetzter Abstract:
Investoren suchen bei der Investitionsentscheidung nach einem Gleichgewicht zwischen Portfolio-Risiko und Rendite. Eines der ersten und gängigsten mathematischen Modelle für dieses Problem wurde von H. Markowitz formuliert, in dem die Varianz der Portfolio- Rendite als Risikomaß verwendet wird. Dieses Maß hat jedoch gravierende Nachteile. Ein alternatives Risikomaß, Conditional Value-at-Risk (CVaR), ist sehr populär und weit verbreitet, weil es alle Eigenschaften eines Risikomaßes hat. Leider...     »
Aufgabensteller:
Prof. Dr. Matthias Scherer