Masterarbeit
Sloot, Henrik
Titel:
Exogenous shock models
In this thesis, we discuss topics related to the exogenous shock model with non-negative and unbounded shocks, which have continuous (sub-)survival functions, and the corresponding class of multivariate survival functions. We present a novel characterization theorem for the class of survival functions arising in this model: These are products of their – individually transformed – ordered arguments, with order–dependent transformations fulfilling a monotonicity condition. Furthermore, we show tha...     »
übersetzter Abstract:
In dieser Masterarbeit werden Themen im Zusammenhang des exogenen Schock-Modells, mit nicht-negativen und unbeschränkten Schocks, die stetige (Sub-)Survival-Funktionen haben, und der zugehörigen Klasse multivariater Survival-Funktionen behandelt. Wir präsentieren ein neues Charakterisierungs-Theorem für die Klasse von Survival-Funktionen, die in diesem Modell auftreten: Diese sind Produkte von ihren – jedes für sich transformierten – geordneten Argumenten, mit von der Ordnung abhängenden Transfo...     »
Aufgabensteller:
Prof. Dr. Matthias Scherer