User: Guest  Login
Original title:
Energiebedarfsermittlung und Energieeffizienzbewertung von Regalbediengeräten in automatischen Kleinteilelagern
Translated title:
energy needs analysis and energy efficiency evaluation of storage and retrieval devices in automatic small parts warehouse
Author:
Ertl, Rainer Fabian
Year:
Document type:
Faculty/School:
Fakultät für Maschinenwesen
Advisor:
Günthner, Willibald A. (Prof. Dr.)
Referee:
Günthner, Willibald A. (Prof. Dr.); Golder, Markus (Prof. Dr.)
Language:
Subject group:
MAS Maschinenbau
Keywords:
Regalbediengerät, Kleinteilelager, Energiebedarf, Energieeffizienz, Intralogistik
Translated keywords:
storage and retrieval vehicle, small parts store, energy demand, energy efficiency
TUM classification:
FER 044d; WIR 780d; MAS 700d
Die Energieeffizienz automatischer Kleinteilelager mit Regalbediengeräten ist in den letzten Jahren in den Fokus gerückt. Um eine Untersuchung des Energiebedarfs zu ermöglichen wird ein mathematisch-physikalisches Modell abgeleitet und ein numerisches Simulationsmodell erstellt. Hiermit wird der Einfluss ausgewählter Systemparameter auf den Energiebedarf quantifiziert. Um eine Berechnung des mittleren Energiebedarfs zu ermöglichen, werden Berechnungsmodelle entwickelt. Abschließend wird eine Met...     »
Translated abstract:
In recent years energy efficiency of automatic small parts warehouses with stacker cranes has become the focus of attention. In order to allow an investigation of the energy demand a mathematical-physical model is derived and a simulation model is created. Hereby, the influence of system parameters on the energy demand is quantified. In order to enable calculation of the average energy requirement, a calculation approaches are developed. Finally, a methodology for evaluating the energy efficienc...     »