User: Guest  Login
E-mail address:
info.statik@tum.de
Title:
Implementation and Assessment of Partitioned Schemes (Co-Simulation) for Closed-Loop Structural Control in Computational Fluid-Structure Interaction
Master’s Thesis The present work deals with active vibration control on lightweight structures subject to periodic excitations in fluid-structure interactions. For this purpose partitioned schemes for co-simulation of computational fluid-structure-control interaction are developed and implemented. They are subsequently investigated in numerical experiments. In addition, different closed-loop control laws are derived and employed. Thus, this work essentially covers two aspects: First, converg...     »
Translated abstract:
Master’s Thesis Die vorliegende Arbeit befasst sich mit der aktiven Schwingungsdämpfung an leichten Strukturen unter periodischer Anregung innerhalb von Fluid-Struktur Interaktionen. Zu diesem Zweck werden partitionierte Ansätze zur Co-Simulation von numerischer Fluid-Struktur-Regler Interaktion erarbeitet und umgesetzt. Anschließend werden sie in numerischen Experimenten näher untersucht. Ergänzend werden verschiedene Regelgesetze abgeleitet und angewendet. Diese Arbeit betrachtet daher im...     »
Supervisor:
Bletzinger, K.-U.
Year:
Language:
University:
Faculty:
Ingenieurfakultät Bau Geo Umwelt (BGU)
TUM Institution:
Lehrstuhl für Statik