Masterarbeit
Borowiak, Przemyslaw
Titel:
Sovency II: Standard formula vs. internal models
We conduct a comparative case study of the Solvency II standard formula and internal simulation models for calculating the Solvency Capital Requirement (SCR) of a stylized life insurance company. Four combinations of interest rate and stock price models are used in Monte Carlo simulations to compare both approaches. We impose a correlation structure between interest rates and stock prices, and derive the measure change between the real-world probability measure and the risk-neutral probability m...     »
übersetzter Abstract:
Wir führen eine komparative Fallstudie der Solvency II Standardformel und interner Simulationsmodelle für die Berechnung des Solvency Capital Requirement eines stilisierten Lebensversicherungsunternehmens durch. Wir verwenden dazu vier verschiedene Kombinationen aus Zins- und Aktien-Modellen um beide Ansätze zu vergleichen. Inbesondere gehen wir dabei auch auf die Korrelationsstruktur zwischen Zinsen und Aktien, und den Wechsel zwischen physischem und risiko-neutralem Wahrscheinlichkeitsmaß ein....     »
Aufgabensteller:
Prof. Dr. Matthias Scherer